Zabrudzenia olejowe
Co powoduje zabrudzenia olejowe?
Gdy używamy uszkodzonego bądź zatkanego filtru oleju ( również filtry o słabej jakości)
- Nadmiernie wilgotnego oleju
- Zły stan techniczny silnika ( duża ilość nagaru itd.)
- Niski stan oleju, zły jego gatunek
Jak zapobiegać awarii ?
- Używanie nowych wysokiej jakości filtrów i oleji
- Wymiana bądź oczyszczenie rur i mikrofiltrów
Overspeeding
Co powoduje nadmierną predkość obrotową (Overspeeding) ?
- Modyfikacje silnika,”chipowanie” bądź over-fuelling
- Zmienny dopływ powietrza do turbosprężarki
- Nieprawidłowe ustawienie przepustnicy spalin lub mechanizmu zmiennej geometrii
- Zużyte wtryskiwacze
- Zamontowanie nieprwidłowej turbospręzarki
- Utrata sygnału do elektronicznego siłownika/sterownika przepustnicy spalin lub sterowania geometrią
Brak smarowania
Przyczyny braku smarowania/nieprawidłowego smarowania
- Nieprawidłowa konserwacja filtra oleju
- Niski poziom oleju
- Niewłaściwa uszczelka prowadząca do ograniczenia dopływu oleju
- Uszkodzony lub nie drożny (również słabej jakości) filtr oleju
Zapobieganie awarii:
- Utrzymanie drożności dopływu do turbosprężarki
- Wyczyszczenie bądź wymiana przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki
- Zakaz uszczelniania silikonem lub innymi uszczelniaczami uszczelek oraz innych części układu smarowania
- Uszkodznie przez ciało obce
Oznaki uszkodzenia poprzez ciało obce :
- Hałas dochodzący z turbosprężarki podczas pracy
-Uszkodzenie łopatki koła kompresji lub wałka
- Wżery wokół wlotu powietrza
Co powoduje uszkodznie przez ciało obce ?
- Uszkodzony, słabej jakości filtr powietrza
- Śruby, nakrętki, podkładki itd. pozostawione w róże dolotowej
- Pęknięte elementy silnika
Zapobieganie awarii:
- Upewnić się, że nie pozostały żadne “obce” elementy w układzie dolotowym badź w samej turbosprężarce
- Używanie nowych uszczelek zapobiega idealne uszczelnienie
- Sprawdzić czy nie ma uszkodzeń na przewodach powietrza i czy nie ma w nich innych obiektów
Pozostałe uszkodzenia turbosprężarek :
|